
ေရွးဂရိႏုိင္ငံမွာ လူေတြအေျခခ် ေနထိုင္လာၾကၿပီး ေက်းရြာေတြ တည္ေထာင္ခဲ့ၾကတယ္။ အဲဒီကေနသီးဘီး(စ္)၊ စပါတာ၊ ေအသင္တို႔လုိ ၿမဳိ႕ျပေတြေပၚလာၿပီး ယဥ္ေက်းတဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတခုလည္း ထြန္းကား ခဲ့တယ္။ ဂရိႏိုင္ငံဟာ ေတာေတာင္ထူထပ္တဲ့ ႏုိင္ငံျဖစ္တဲ့အတြက္ သြားေရးလာေရးခက္ခဲပါတယ္။ ၿမဳိ႕ျပေတြ၊ ေက်းရြာေတြကလည္း တသီးတျခားစီျဖစ္ၿပီး ကိုယ္ပုိင္အစိုးရ၊ ကိုယ္ပုိင္လူေနမႈစနစ္ နဲ႔ ျဖစ္လာၾကတယ္။ ၿမဳိ႕ျပေတြရဲ႕တူညီတဲ့အခ်က္ကေတာ့ ျပည္သူေတြကို ႏုိင္ငံသားနဲ႔ ႏိုင္ငံသားမဟုတ္တဲ့ လူဆုိၿပီး ခြဲျခားထားတာေတြရယ္၊ ဂရိစကားေျပာၾကတာေတြရယ္ပါ။
ေအသင္နဲ႔ စပါတာဆိုတာ ဂရိသမိုင္းရဲ႕ ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားတဲ့ ၿမဳိ႕ျပေတြထဲမွာ ပါပါတယ္။ အဲဒီၿမဳိ႕ျပ
ႏွစ္ခုလုံးဟာ ေရွးဂရိျပည္မွာ အင္အားအႀကီးဆုံးလုိ႔ သတ္မွတ္ခံထားခဲ့ရၿပီး ဘီစီ ၄၈၀ ၀န္းက်င္
ပါးရွားဧကရာဇ္ ဇားဇာက္ (စ္) ရဲ႕ ဂရိၿမဳိ႕ျပေတြအေပၚက်ဴးေက်ာ္မႈေတြကို ခုခံရာမွာ အေရးႀကီးတဲ့
အခန္းက႑ကေန ပါ၀င္ခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲဒီႏွစ္ၿမဳိ႕ဟာ ပါးရွားစစ္ပြဲေတြမွာ ပူးေပါင္းခဲ့ၾက ေပ
မယ့္ ေနာက္ပုိင္းမွာ ခါးသီးတဲ့ ရန္သူေတြျဖစ္သြားၾကပါတယ္။ တကယ္တမ္းမွာေတာ့ သူတို႔ဟာ
အေျခခံအားျဖင့္ကို ပညာေရးနဲ႔အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ေတြ မွာ အရမ္းကြာျခားေနၾကတာပါ။
ႏွစ္ခုလုံးဟာ ေရွးဂရိျပည္မွာ အင္အားအႀကီးဆုံးလုိ႔ သတ္မွတ္ခံထားခဲ့ရၿပီး ဘီစီ ၄၈၀ ၀န္းက်င္
ပါးရွားဧကရာဇ္ ဇားဇာက္ (စ္) ရဲ႕ ဂရိၿမဳိ႕ျပေတြအေပၚက်ဴးေက်ာ္မႈေတြကို ခုခံရာမွာ အေရးႀကီးတဲ့
အခန္းက႑ကေန ပါ၀င္ခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲဒီႏွစ္ၿမဳိ႕ဟာ ပါးရွားစစ္ပြဲေတြမွာ ပူးေပါင္းခဲ့ၾက ေပ
မယ့္ ေနာက္ပုိင္းမွာ ခါးသီးတဲ့ ရန္သူေတြျဖစ္သြားၾကပါတယ္။ တကယ္တမ္းမွာေတာ့ သူတို႔ဟာ
အေျခခံအားျဖင့္ကို ပညာေရးနဲ႔အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ေတြ မွာ အရမ္းကြာျခားေနၾကတာပါ။
စပါတာလူ႔အဖြဲ႔အစည္းက အင္အားကိုအေလးေပးတယ္။ သူ႔တုိ႔ဟာ က်န္းမာၾကံ့ခုိင္ေရးနဲ႔ စစ္တပ္
အင္အားေတာင့္တင္းေရးကုိ တန္ဖိုးထားၾကတယ္။ စပါတာရဲ႕ ပညာေရးစနစ္မွာ ျပည္သူ
ျပည္သားေတြကုိ က်န္းမာ ေတာင္းတင့္ေအာင္၊ တုိက္ခုိက္ႏိုင္ရည္ ျမင့္မားေအာင္သင္ၾကား
ေပးတယ္။ ေအသင္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကေတာ့ အေတြးအေခၚနဲ႔ ဥာဏ္ရည္ကို တန္ဖိုးထားၾကတယ္။
သူ႔တုိ႔အတြက္ က်န္းမာၾကံ့ခုိင္ဖုိ႔နဲ႔ စစ္တပ္အင္အား ေတာင့္တင္းဖုိ႔ဆိုတာ အေရးႀကီးေပမယ့္
လြတ္လပ္စြာေတြးေခၚႏုိင္ဖုိ႔နဲ႔ ဥာဏ္ရည္ျမင့္မားဖို႔ကို ပိုဂ႐ုစုိက္ၾကတယ္။
သမုိင္းေၾကာင္းအရဆုိရင္ စပါတာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းဟာ ဘီစီ ၁၀ ရာစုေလာက္မွာ ဒုိရီးယန္းဂရိ
လူမ်ဳိးတစုက ဂရိရဲ႕ေတာင္ပုိင္းလက္ကြန္း နီးယားျပည္နယ္၊ စပါတာမွာအေျချပဳလုိ႔ အိမ္နီးခ်င္း
ၿမဳိ႕ျပႏုိင္ငံေတြကို သိမ္းပုိက္ တုိက္ခိုက္ရင္း တျဖည္းျဖည္း အင္အား ႀကီးမားလာခဲ့တာပါ။ သူတုိ႔ဟာ
အဲဒီမွာရွိတဲ့ေဒသခံ ျပည္သူေတြကို အႏုိင္ယူတုိက္ခုိက္ၿပီးေတာ့ တုိင္းျပည္ကို တုိးခ်ဲ႕ၾကတယ္။
စပါတာနယ္နမိတ္ဟာ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ႀကီးမားလာခဲ့တယ္။ ဒါတင္မကေသးပါဘူး။
စပါတာမွာ ေျမဩဇာေကာင္းတဲ့ေနရာေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ လယ္ယာစုိက္ပ်ဳိးေရး၊ တျခား
ၿမဳိ႕ျပေတြနဲ႔ ကုန္သြယ္ေရးေတြကတဆင့္ စပါတာဟာ ခ်မ္းသာႂကြယ္၀ခဲ့တယ္။
လူမ်ဳိးတစုက ဂရိရဲ႕ေတာင္ပုိင္းလက္ကြန္း နီးယားျပည္နယ္၊ စပါတာမွာအေျချပဳလုိ႔ အိမ္နီးခ်င္း
ၿမဳိ႕ျပႏုိင္ငံေတြကို သိမ္းပုိက္ တုိက္ခိုက္ရင္း တျဖည္းျဖည္း အင္အား ႀကီးမားလာခဲ့တာပါ။ သူတုိ႔ဟာ
အဲဒီမွာရွိတဲ့ေဒသခံ ျပည္သူေတြကို အႏုိင္ယူတုိက္ခုိက္ၿပီးေတာ့ တုိင္းျပည္ကို တုိးခ်ဲ႕ၾကတယ္။
စပါတာနယ္နမိတ္ဟာ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ႀကီးမားလာခဲ့တယ္။ ဒါတင္မကေသးပါဘူး။
စပါတာမွာ ေျမဩဇာေကာင္းတဲ့ေနရာေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ လယ္ယာစုိက္ပ်ဳိးေရး၊ တျခား
ၿမဳိ႕ျပေတြနဲ႔ ကုန္သြယ္ေရးေတြကတဆင့္ စပါတာဟာ ခ်မ္းသာႂကြယ္၀ခဲ့တယ္။
စပါတာဒ႑ာရီအရ သူတို႔ရဲ႕လူမႈေရးစနစ္ကုိ ကၽြန္ပုန္ကန္မႈတခုအၿမီးမွာ လုိင္းကားဂတ္ (စ္) ဆိုတဲ့
လူတေယာက္က တီထြင္ခဲ့တာပါ။ သမိုင္းပညာရွင္ေတြကေတာ့ အဲဒီလူဟာ တကယ္
ရွိခဲ့လားဆုိတာ အခုထိ မေသခ်ာေသးပါဘူး။ စပါတာမွာ ပုန္ကန္မႈေတြ ထပ္ျဖစ္မလာဖုိ႔အတြက္
လိုင္ကားဂက္ (စ္) က စပါတာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာ စစ္တပ္အင္အားကသာ သူတို႔ကို လုံျခဳံမႈ
ေပးႏုိင္မယ္လုိ႔ ယုံၾကည္ခဲ့ၾကတယ္။
စပါတာရဲ႕ ေန႔စဥ္ဘ၀မွာလည္း ဒီအေတြးအေခၚက လႊမ္းမိုးလာခဲ့ပါတယ္။ စပါတာမွာ
ကေလးတေယာက္ ေမြးလာတာနဲ႔ အရာရွိေတြက စစ္ေဆးၾကတယ္။ ကေလးမွာ ခ်ဳိ႕တဲ့မႈ
တခုခုရွိေနရင္ ၿမဳိ႕ျပင္ကိုႏွင္ထုတ္ၿပီး အစာငတ္လုိ႔ေသေစတယ္။ ကေလးေတြဟာ ငယ္ငယ္ေလး
ထဲကေန ႀကီးလာတဲ့အထိ စစ္သားတေယာက္ လက္႐ုံးရည္အတြက္ သင္ၾကားရတယ္။
စပါတာ ေယာက်္ားေလးေတြဟာ အသက္ႏွစ္ဆယ္မျပည့္ခင္ အေျခခံပညာေရးကို သင္ရၿပီး
လက္႐ုံးရည္အတြက္ ေလ့က်င့္ရတယ္။ သူတုိ႔ကုိေဆာင္းတြင္မွာ အ၀တ္မပါ၊ ဖိနပ္မပါပဲေနခုိင္းၿပီး
အစားအစာ လုံလုံေလာက္ေလာက္မေပးပဲ ထားတယ္။ ဆာလြန္းမက ဆာလြန္းတဲ့
ကေလးေတြဟာ အနီးအနား ေက်းရြာေတြကေန ခုိးယူစားေသာက္ၾကတယ္။ ခုိးတာမိသြားရင္
ႀကိမ္ဒါဏ္ အေပးခံရတယ္။
စပါတာက သူ႔စစ္သားေတြကို ကုိယ့္လုံျခဳံမႈရဖုိ႔ထက္ သတၱိနဲ႔ခြန္အားက ပိုအေရးႀကီးတယ္ဆုိတာ
သင္ၾကားေပးတယ္။ အသက္ႏွစ္ဆယ္နဲ႔ သုံးဆယ္အတြင္း စစ္သားေတြဟာ စစ္တန္းလ်ားေတြမွာ
ေနရၿပီး မိသားစုကုိ တခါတရံမွသာ ေတြ႔ရတယ္။ စပါတာေယာက်ၤားသားေတြဟာ
အသက္ေျခာက္ဆယ္ မျပည့္မျခင္း စစ္တပ္မွာေနရတယ္။ စပါတာက စစ္သားေတြရဲ႕
အရည္အခ်င္းေတြက စည္းကမ္းနဲ ႔အမိန္႔နာခံျခင္းလုိ႔ ယူဆၾကတယ္။ စစ္သားေတြကုိ အသိစိတ္နဲ႔
ကုိယ့္ကိုကုိယ္ ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ဖုိ႔အတြက္ ဇိမ္ခံပစၥည္းေတြနဲ႔ မပတ္သက္ေအာင္ ၾကမ္းတမ္းတဲဲ့
ဘ၀ေတြမွာ ထားၾကတယ္။ လူတေယာက္ဟာ ဇိမ္ခံတာမ်ားလြန္းရင္ ေပ်ာ့ညံ့သြားတတ္တယ္လုိ႔
သူတုိ႔ကယူဆၾကတယ္။ ဒီလုိ ေလ့က်င့္ေပးမႈေတြေၾကာင့္ စပါတာ စစ္တပ္ကို
ရန္သူေတြကေတာင္ ေလးစားခဲ့ၾကပါတယ္။
ေယာက်ၤားသားေတြက ခဏခဏ စစ္တုိက္ထြက္ေနရတဲ့အတြက္ စပါတာ အမ်ဳိးသမီးေတြဟာ
တျခား ဂရိၿမဳိ႕ျပေတြက အမ်ဳိးသမီးေတြထက္ အခြင့္အေရးပိုရၾကတယ္။ သူတုိ႔ေယာက်ၤားေတြ
မရွိတဲ့အခါ အိမ္ေထာင္တခုလုံးကုိ တာ၀န္ယူၾကရတယ္။ တျခားဂရိၿမဳိ႕ျပေတြနဲ႔ မတူတာက
စပါတာ အမ်ဳိးသမီးေတြဟာ အပ္ခ်ဳပ္၊ ဇာထုိး ပန္းထိုးအလုပ္ေတြ မလုပ္ၾကဘူး။ သူတုိ႔က ဒီ
အလုပ္ေတြကုိ ကၽြန္ေတြရဲ႕အလုပ္ စပါတာေတြ အမ်ဳိးသမီးတေယာက္အဖို႔ မသင့္ေတာ္တဲ့
အလုပ္လုိ႔ ယူဆၾကတယ္။
အမ်ဳိးသမီးေတြဟာ အမ်ဳိးသားေတြလုိပဲ က်န္းမာၾကံ့ခုုိင္ေရးအတြက္ ေလ့က်င့္ရတယ္။
အမ်ဳိးသားေတြနည္းတူ ခုန္ရတယ္၊ ေျပးရတယ္၊ လွံတံပစ္ရတယ္၊ အမ်ဳိးသမီးေတြပါ က်န္းမာမွ
စပါတာအတြက္ က်န္းမာတဲ့ ကေလးေတြ ေမြးႏုိင္မယ္လုိ႔ ယူဆၾကတယ္။
စပါတာကို ဘုရင္ႏွစ္ပါးက တရား၀င္အုပ္ခ်ဳပ္ရတယ္။ ဘုရင္ႏွစ္ပါးက စစ္တပ္ကုိ ပူေပါင္းအုပ္ခ်ဳပ္
ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ တကယ္တမ္း အာဏါရွိတာက ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ခံထားရတဲ့ အရာရွိေတြပါ။
အရာရွိေတြက စပါတာရဲ႕ ေန႔စဥ္အလုပ္ေတြကို စီမံခန္႔ခြဲၾကတယ္။ သူတို႔က တျခားႏုိင္ငံေတြနဲ႔
သံတမန္ဆက္သြယ္ေရးမွာလည္း တာ၀န္ယူထားရတာပါ။ စပါအစုိးရအေနနဲ႔ အဓိက တင္းတင္း
က်ပ္က်ပ္ အုပ္ခ်ဳပ္ရတာ ဟဲေလာ့လုိ႔ေခၚတဲ့ ကၽြန္ေတြပါ။ ဟဲေလာ့ေတြက လယ္ယာစုိက္ပ်ဳိးေရးနဲ႔
တျခားအလုပ္ေတြကုိ တာ၀န္ယူၾကရတယ္။ ဘ၀ေတြဟာ သနားဖုိ႔ ေကာင္းပါတယ္။
သူ႔တုိ႔ဟာ ဘယ္ေတာ့မွ လြတ္ေျမာက္ခြင့္ မရၾကပါဘူး။
တကယ္တမ္း ဟဲေလာ့ေတြက စပါတာျပည္သူေတြထက္ လူအင္အားပိုမ်ားေပမယ့္ စပါတာ
စစ္တပ္က ပုန္ကန္မႈလုံးလုံးမရွိေအာင္ အုပ္ခ်ဳပ္ထားၾကတယ္။ ဒါကစပါတာရဲ႕ လူေနမႈဘ၀နဲ႔
အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ပါ။ ေအသင္မွာေတာ့ စပါတာနဲ႔ တျခားစီပါပဲ။ ေအသင္ကလည္း စပါတာလုိ
စစ္တပ္ အင္အားႀကီးမားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေအသင္က ပညာေရးကို တန္ဖိုးထားၿပီး
ပညာတတ္မွ ေအသင္ႏုိင္ငံသားေကာင္းေတြ ျဖစ္လာလိမ့္မယ္လုိ႔ ယုံၾကည္ၾကပါတယ္။
ေအသင္ ပညာေရးရဲ႕ရည္ရြယ္ခ်က္က ႏုိင္ငံသားေတြကုိ ပညာတတ္ၿပီး ေအသင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွာ
ပူးေပါင္းပါ၀င္ႏိုင္ေအာင္လုိ႔ပါ။ ဒါေပမယ့္ ေအသင္မွာ အမ်ဳိးသမီးေတြ ပညာမသင္ရပါဘူး။
သူတို႔ဟာ အပ္ခ်ဳပ္၊ ဇာထိုး ပန္းထုိးအလုပ္ေတြ လုပ္ရတယ္။ စာေရး စာဖတ္ဆိုတာ သူတို႔မိဘေတြ
သင္ေပးမွ ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ္ပုိင္နည္းျပေတြနဲ႔သင္မွ စာတတ္ၾကတာပါ။ ၿပီးေတာ့ ေအသင္
ပညာေရးဟာ အခမဲ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ကေလးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ အေျခခံပညာေရးပဲ
သင္ရၿပီး ခ်မ္းသာတဲ့ ကေလးေတြကသာ ေက်ာင္းပညာေရး ၿပီးတဲ့အထိ ဆက္တက္ႏုိင္တာပါ။
ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ တကယ္တမ္း အာဏါရွိတာက ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ခံထားရတဲ့ အရာရွိေတြပါ။
အရာရွိေတြက စပါတာရဲ႕ ေန႔စဥ္အလုပ္ေတြကို စီမံခန္႔ခြဲၾကတယ္။ သူတို႔က တျခားႏုိင္ငံေတြနဲ႔
သံတမန္ဆက္သြယ္ေရးမွာလည္း တာ၀န္ယူထားရတာပါ။ စပါအစုိးရအေနနဲ႔ အဓိက တင္းတင္း
က်ပ္က်ပ္ အုပ္ခ်ဳပ္ရတာ ဟဲေလာ့လုိ႔ေခၚတဲ့ ကၽြန္ေတြပါ။ ဟဲေလာ့ေတြက လယ္ယာစုိက္ပ်ဳိးေရးနဲ႔
တျခားအလုပ္ေတြကုိ တာ၀န္ယူၾကရတယ္။ ဘ၀ေတြဟာ သနားဖုိ႔ ေကာင္းပါတယ္။
သူ႔တုိ႔ဟာ ဘယ္ေတာ့မွ လြတ္ေျမာက္ခြင့္ မရၾကပါဘူး။
တကယ္တမ္း ဟဲေလာ့ေတြက စပါတာျပည္သူေတြထက္ လူအင္အားပိုမ်ားေပမယ့္ စပါတာ
စစ္တပ္က ပုန္ကန္မႈလုံးလုံးမရွိေအာင္ အုပ္ခ်ဳပ္ထားၾကတယ္။ ဒါကစပါတာရဲ႕ လူေနမႈဘ၀နဲ႔
အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ပါ။ ေအသင္မွာေတာ့ စပါတာနဲ႔ တျခားစီပါပဲ။ ေအသင္ကလည္း စပါတာလုိ
စစ္တပ္ အင္အားႀကီးမားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေအသင္က ပညာေရးကို တန္ဖိုးထားၿပီး
ပညာတတ္မွ ေအသင္ႏုိင္ငံသားေကာင္းေတြ ျဖစ္လာလိမ့္မယ္လုိ႔ ယုံၾကည္ၾကပါတယ္။
ေအသင္ ပညာေရးရဲ႕ရည္ရြယ္ခ်က္က ႏုိင္ငံသားေတြကုိ ပညာတတ္ၿပီး ေအသင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွာ
ပူးေပါင္းပါ၀င္ႏိုင္ေအာင္လုိ႔ပါ။ ဒါေပမယ့္ ေအသင္မွာ အမ်ဳိးသမီးေတြ ပညာမသင္ရပါဘူး။
သူတို႔ဟာ အပ္ခ်ဳပ္၊ ဇာထိုး ပန္းထုိးအလုပ္ေတြ လုပ္ရတယ္။ စာေရး စာဖတ္ဆိုတာ သူတို႔မိဘေတြ
သင္ေပးမွ ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ္ပုိင္နည္းျပေတြနဲ႔သင္မွ စာတတ္ၾကတာပါ။ ၿပီးေတာ့ ေအသင္
ပညာေရးဟာ အခမဲ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ကေလးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ အေျခခံပညာေရးပဲ
သင္ရၿပီး ခ်မ္းသာတဲ့ ကေလးေတြကသာ ေက်ာင္းပညာေရး ၿပီးတဲ့အထိ ဆက္တက္ႏုိင္တာပါ။
ေအသင္ အမ်ဳိးသမီးေတြဟာ တျခားၿမဳိ႕ျပႏိုင္ငံေတြက အမ်ဳိးသမီးေတြနဲ႔ ယွဥ္လုိက္ရင္
တန္းတူ အခြင့္အေရးေပးခံရတာ နည္းပါတယ္။ စပါတာနဲ႔ ယွဥ္လုိက္ရင္လည္း ေအသင္
အမ်ဳိးသမီးေတြဟာ သိပ္အခြင့္အေရးမရၾကပါဘူး။ ေအသင္က အမ်ဳိးသမီးေတြဟာ
စည္းေ၀းပြဲေတြ၊ ဂ်ဴရီအဖြဲ႔ေတြထဲမွာ ပါ၀င္ခြင့္မရွိပါဘူး။ ကိုယ္ပုိင္ ပစၥည္းရွိခြင့္ကိုလည္း
တားျမစ္ထားတယ္။ ေအသင္ရဲ႕ ခ်မ္းသာႂကြယ္၀တဲ့မိသားစုက ကေလးေတြဟာ စိတ္ဓာတ္
ခြန္အားေကာ၊ ခႏၵာကုိယ္ခြန္အားပါ တိုးတက္ဖို႔ သင္ၾကားရတယ္။ စပါတာက ကေလးေတြလုိုပဲ
သူတုိ႔ဟာ တုိက္ခုိက္နည္းေတြ သင္ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီသင္တန္းေတြဟာ စပါတာ
သင္တန္းေတြေလာက္ မၾကမ္းတမ္း မရက္စက္ပါဘူး။ ေအသင္စစ္တပ္မွာ
စပါတာနဲ႔မတူတာက ေယာက်ၤားတေယာက္ဟာ သူ႔ဘ၀တခုလုံးကုိ စစ္တပ္မွာ ျမႇဳပ္ႏွံထားစရာ
မလုိပါဘူး။
ေအသင္ အမ်ဳိးသားတုိင္း စစ္တပ္ထဲ၀င္ရေပမယ့္ ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္ပဲ ၀င္ရတာပါ။
အသက္ ၁၈ ႏွစ္ကေန ၂၀ အတြင္း လူငယ္ေတြက တုိင္းျပည္ကို ကာကြယ္ၾကရတယ္။
ဒီထက္အသက္ႀကီးတဲ့လူေတြက စစ္ျဖစ္မွ စစ္မႈထမ္းရပါတယ္။ ေအသင္ပညာေရးမွာ
စာဖတ္စာေရးသင္ရတယ္။ သခ်ၤာသင္ရတယ္။ သီခ်င္းဆုိတတ္ေအာင္၊ တူရိယာေတြ
တီးမႈတ္တတ္ေအာင္ သင္ရတယ္။ ဂရိသမိုင္းနဲ႔ ဒ႑ာရီပုံျပင္ေတြ သင္ရတယ္။ ဂရိစာေပကို
ေလ့လာရတယ္။ အုိဒက္ဆီလုိ ကဗ်ာရွည္ေတြ က်က္ရတယ္။ ေအသင္မွာ ပညာေရးဟာ
ဆုံးခန္းတုိင္တယ္ မရွိပါဘူး။ ဆုိဖစ္လုိ႔ေခၚတဲ့ ဆရာေတြဟာ ေနရာအႏွံ လွည့္လည္ၿပီးပညာ
သင္ၾကားေပးၾကတယ္။
အေတြ႔အၾကဳံရွိတဲ့ ႏိုင္ငံေရးသမားတေယာက္ေတာင္ ဆုိဖစ္ေကာင္းေကာင္းတေယာက္
ၿမဳိ႕ထဲေရာက္ေနရင္ အလုပ္နားၿပီး ဆုိဖစ္ဆီမွာ ပညာသင္တယ္။ ခ်မ္းသာတဲ့
ကေလးေတြဟာ ေက်ာင္းပညာေရးၿပီးတာနဲ႔ ဆိုဖစ္ေတြနဲ႔ ပညာသင္ၾကတယ္။ အဲဒီနည္းျပေတြက
ကေလးေတြကို ဂ်ီဩေမၾတ၊ အေတြးအေခၚနဲ႔ နကၡတၱေဗဒပညာေတြ သင္ေပးတယ္။
စကားေျပာဆုိနည္းေတြ၊ လူထုၾကားထဲ ေျပာနည္းေတြ၊ တျခား တတ္သင့္တဲ့ ပညာေတြပါ
သင္ေပးတယ္။ ဒီသင္တန္းေတြဟာ သူတုိ႔ကို ေအသင္အစည္းအေ၀းပြဲေတြမွာ
ပါ၀င္ႏုိင္ေအာင္ ေလ့က်င့္ေပးတာပါ။
တျခား ကေလးေတြကေတာ့ အေျခခံပညာေရးၿပီးတာနဲ႔ လယ္ယာလုပ္ငန္းေတြမွာ
၀င္လုပ္ၾကပါတယ္။ တခ်ဳိ႕က်ေတာ့လည္း လက္မႈပညာသည္ေတြဆီမွာ အလုပ္လုပ္ၿပီး တျခား
စီးပြါးေရးဘက္ကုိ ကူးၾကပါတယ္။ ေအသင္ဟာ ဒီမုိကေရစီ ေမြးဖြါးလာတဲ့ ေနရာပါ။ ေအသင္ရဲ႕
အစမွာ ဘုရင္ေတြက အုပ္ခ်ဳပ္ၾကပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ခ်မ္းသာတဲ့ ေျမပိုင္ရွင္အထက္တန္း
အလႊာတစုက အုပ္ခ်ဳပ္ၾကတယ္။ ဒီေျမပုိင္ရွင္ေတြဟာ ေအသင္တခုလုံးကိုအုပ္ခ်ဳပ္တယ္။
စီးပြါးေရးနဲ႔စစ္ေရး၊ တရားခြင္ေတြကို တာ၀န္ယူတယ္။ သာမန္လူေတြဟာ သူတို႔
အုပ္ခ်ဳပ္မႈေအာက္မွာ ေျပာေရးဆုိခြင့္မရွိပါဘူး။
အထက္တန္းလႊာေတြ အုပ္ခ်ဳပ္တာ မေက်နပ္တဲ့အတြက္ ေအသင္ျပည္သူျပည္သားေတြဟာ
အာဏာပိုင္တေယာက္ထဲက အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့စနစ္ကုိ က်င့္သုံးခဲ့ၾကပါေသး တယ္။ ဒါကို
မေက်နပ္တဲ့ အထက္တန္းလႊာေတြက ေအသင္ကို တိုက္ခုိက္ၿပီး အာဏာလုယူၾကပါတယ္။
ေနာက္ေတာ့ ဒီအထက္တန္းလႊာေတြကပဲ ဆင္းသက္လာတဲ့ ကလစ္သီးနီး(စ္) လုိ႔ေခၚတဲ့
လူတေယာက္ဟာ ျပည္သူေတြရဲ႕အကူအညီနဲ႔ အဲဒီ အထက္တန္းလႊာေတြ ကုိတုိက္ထုတ္ၿပီး
ဒီမုိကေရစီလုိ႔ေခၚတဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပုံစံတခုကို က်င့္သုံးေစခဲ့တယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ
တျခားၿမဳိ႕ျပေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကပါ ေအသင္နည္းအတုိင္း သူတုိ႔ရဲ႕အာဏာပုိင္ေတြကို ျဖဳတ္ခ်ၿပီး
ဒီမိုကေရစီနည္း က်င့္သုံးႏုိင္ခဲ့ၾကပါတယ္။
ေအသင္ဒီမိုကေရစီမွာ စည္းေ၀းပဲြတခုကုိ ဆယ္ရက္တခါ လုပ္တယ္။ အဲဒီမွာ ေကာင္စီက
ထုတ္ထားတဲ့ အၾကံေတြ၊ အမိန္႔ေတြကုိ ျပည္သူေတြက ေဆြးေႏြးသုံးသပ္ၾကတယ္။
ဒါေပမယ့္ ေခတ္သစ္ဒီမုိကေရစီနဲ႔ မတူတာက ေအသင္မွာ အမ်ဳိးသမီးေတြ၊ ႏိုင္ငံသားမဟုတ္တဲ့
လူေတြက မဲေပးခြင့္မရပါဘူး။ အစည္းအေ၀းမွာ အနည္းဆုံး လူေျခာက္ရာေလာက္လုိတယ္။
လူနည္းေနရင္ ေအသင္ရဲေတြက ေစ်းထဲမွာသြားေခၚရတယ္။
ေရွ႕ႏုိင္ငံေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ စစ္သူရဲေကာင္းေတြ၊ စစ္ဘုရင္ေတြက ခ်ီးက်ဴးေလးစား
၀င္လုပ္ၾကပါတယ္။ တခ်ဳိ႕က်ေတာ့လည္း လက္မႈပညာသည္ေတြဆီမွာ အလုပ္လုပ္ၿပီး တျခား
စီးပြါးေရးဘက္ကုိ ကူးၾကပါတယ္။ ေအသင္ဟာ ဒီမုိကေရစီ ေမြးဖြါးလာတဲ့ ေနရာပါ။ ေအသင္ရဲ႕
အစမွာ ဘုရင္ေတြက အုပ္ခ်ဳပ္ၾကပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ခ်မ္းသာတဲ့ ေျမပိုင္ရွင္အထက္တန္း
အလႊာတစုက အုပ္ခ်ဳပ္ၾကတယ္။ ဒီေျမပုိင္ရွင္ေတြဟာ ေအသင္တခုလုံးကိုအုပ္ခ်ဳပ္တယ္။
စီးပြါးေရးနဲ႔စစ္ေရး၊ တရားခြင္ေတြကို တာ၀န္ယူတယ္။ သာမန္လူေတြဟာ သူတို႔
အုပ္ခ်ဳပ္မႈေအာက္မွာ ေျပာေရးဆုိခြင့္မရွိပါဘူး။
အထက္တန္းလႊာေတြ အုပ္ခ်ဳပ္တာ မေက်နပ္တဲ့အတြက္ ေအသင္ျပည္သူျပည္သားေတြဟာ
အာဏာပိုင္တေယာက္ထဲက အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့စနစ္ကုိ က်င့္သုံးခဲ့ၾကပါေသး တယ္။ ဒါကို
မေက်နပ္တဲ့ အထက္တန္းလႊာေတြက ေအသင္ကို တိုက္ခုိက္ၿပီး အာဏာလုယူၾကပါတယ္။
ေနာက္ေတာ့ ဒီအထက္တန္းလႊာေတြကပဲ ဆင္းသက္လာတဲ့ ကလစ္သီးနီး(စ္) လုိ႔ေခၚတဲ့
လူတေယာက္ဟာ ျပည္သူေတြရဲ႕အကူအညီနဲ႔ အဲဒီ အထက္တန္းလႊာေတြ ကုိတုိက္ထုတ္ၿပီး
ဒီမုိကေရစီလုိ႔ေခၚတဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပုံစံတခုကို က်င့္သုံးေစခဲ့တယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ
တျခားၿမဳိ႕ျပေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကပါ ေအသင္နည္းအတုိင္း သူတုိ႔ရဲ႕အာဏာပုိင္ေတြကို ျဖဳတ္ခ်ၿပီး
ဒီမိုကေရစီနည္း က်င့္သုံးႏုိင္ခဲ့ၾကပါတယ္။
ေအသင္ဒီမိုကေရစီမွာ စည္းေ၀းပဲြတခုကုိ ဆယ္ရက္တခါ လုပ္တယ္။ အဲဒီမွာ ေကာင္စီက
ထုတ္ထားတဲ့ အၾကံေတြ၊ အမိန္႔ေတြကုိ ျပည္သူေတြက ေဆြးေႏြးသုံးသပ္ၾကတယ္။
ဒါေပမယ့္ ေခတ္သစ္ဒီမုိကေရစီနဲ႔ မတူတာက ေအသင္မွာ အမ်ဳိးသမီးေတြ၊ ႏိုင္ငံသားမဟုတ္တဲ့
လူေတြက မဲေပးခြင့္မရပါဘူး။ အစည္းအေ၀းမွာ အနည္းဆုံး လူေျခာက္ရာေလာက္လုိတယ္။
လူနည္းေနရင္ ေအသင္ရဲေတြက ေစ်းထဲမွာသြားေခၚရတယ္။
ေရွ႕ႏုိင္ငံေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ စစ္သူရဲေကာင္းေတြ၊ စစ္ဘုရင္ေတြက ခ်ီးက်ဴးေလးစား
ခံရတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေအသင္မွာေတာ့ အေတြးအေခၚပညာရွင္ေတြ၊
အႏုပညာရွင္ေတြက ေလးစားခံရပါတယ္။ ဂရိေတြးေခၚပညာရွင္ပေလတုိက ေယာက်ၤားဟာ
႐ုပ္ခႏၶာကုိေကာ၊ စိတ္ႏွလုံးကုိပါေလ့က်င့္ထားရမယ္လုိ႔ ေျပာခဲ့တယ္။ ပေလတုိရဲ႕
အေတြးအေခၚဟာလုိင္ကားဂတ္(စ္) ရဲ႕ အေတြးအေခၚနဲ႔ ေျပာင္းျပန္ပါ။ လိုင္ကားဂတ္ (စ္) က
ပညာေရးဆုိတာ တုိက္ခုိက္ေရးကုိ သင္ၾကားတာလုိ႔ ယူဆခဲ့တယ္ မဟုတ္လား။
ေအသင္ရဲ႕ ပညာေရးအုပ္ခ်ဳပ္ေရးေတြဟာ စပါတာနဲဲ ႔ေျပာင္းျပန္ျဖစ္လာခဲ့တယ္။
အႏုပညာရွင္ေတြက ေလးစားခံရပါတယ္။ ဂရိေတြးေခၚပညာရွင္ပေလတုိက ေယာက်ၤားဟာ
႐ုပ္ခႏၶာကုိေကာ၊ စိတ္ႏွလုံးကုိပါေလ့က်င့္ထားရမယ္လုိ႔ ေျပာခဲ့တယ္။ ပေလတုိရဲ႕
အေတြးအေခၚဟာလုိင္ကားဂတ္(စ္) ရဲ႕ အေတြးအေခၚနဲ႔ ေျပာင္းျပန္ပါ။ လိုင္ကားဂတ္ (စ္) က
ပညာေရးဆုိတာ တုိက္ခုိက္ေရးကုိ သင္ၾကားတာလုိ႔ ယူဆခဲ့တယ္ မဟုတ္လား။
ေအသင္ရဲ႕ ပညာေရးအုပ္ခ်ဳပ္ေရးေတြဟာ စပါတာနဲဲ ႔ေျပာင္းျပန္ျဖစ္လာခဲ့တယ္။
လုိင္ကားဂတ္ (စ္) ရဲ႕ လႊမ္းမုိးမႈေတြနဲ႔ စပါတာဟာ ဂရိ မွာစစ္တပ္အင္အားအႀကီးဆုံး
ၿမဳိ႕ျပျဖစ္လာခဲ့တယ္။ စပါတာမွာ သူရဲေကာင္းေတြ တေယာက္ၿပီး တေယာက္ ေမြးထုတ္ေနတဲ့
အခ်ိန္မွာ ေအသင္မွာေတာ့ အေတြးအေခၚ ပညာရွင္ေတြ၊ အႏုပညာရွင္ေတြ၊
သိပၸံပညာရွင္ေတြတေယာက္ၿပီးတေယာက္ေပၚထြက္လာၾကတယ္။
ပန္းပဲ၊ ဗိသုကာ၊ ေျမအိုးလည္းတုိးတက္လာၾကတယ္။ ပေလတုိ၊ ဆိုကေရးတီးတုိ႔လုိ
သိပၸံပညာရွိေတြက ေရွးဂရိႏုိင္ငံက နတ္ကုိးကြယ္ တဲ့ အယူအဆေတြကုိ စြန္႔ပစ္ၿပီး အမွန္တရားကို
ရွာေဖြၾကတယ္။ ဒီေန႔ေခတ္သခ်ၤာ၊ သိပၸံဆုိင္ရာသေဘာ တရားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား
ဟာလည္း ေအသင္ပညာရွင္ေတြရဲ႕ ရွာေဖြေတြ႔ရွိမႈေတြပါ။
ဂရိႏိုင္ငံရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈဗိသုကာ လက္ရာေတြကုိ အခုထိ အတုယူရတုန္း ေလးစား
ရတုန္းပါ။ ေအသင္က ေမြးဖြားလုိက္တဲ့ ဒီမုိကေရစီဟာလည္း အခုလက္ရွိ
လက္ခံေနၾကတဲ့ ႏိုင္ငံေရးစနစ္တခုပါပဲ။ ဂရိဆိုဖစ္ေတြကုိလည္း ခုထိေလးစားရတုန္းပါ။
စပါတာမွာ အႏုပညာနဲ႔ အေတြးအေခၚကုိ အားမေပးဘဲ စစ္အင္အားကို အားေပးခဲ့တယ္။
ဘီစီ ၄၃၅ မွာ စပါတာနဲ႔ သူ႔မဟာမိတ္ေတြကုိ တိုက္ခုိက္ခဲ့တဲ့ ပီလိုနီးယန္းလုိ႔ေခၚတဲ့ စစ္ပြဲေတြ
စပါေတာ့တယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ ပါရွားေတြက စပါတာကို က်ဴးေက်ာ္လာခဲ့ၿပီး
တျခားၿမဳိ႕ျပေတြနဲ႔လည္း စစ္ပြဲေတြ ျဖစ္ခဲ့ရတယ္။ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ၿမဳိ႕ျပေတြရဲ႕
ႀကီးက်ယ္တဲ့ ေခတ္တေခတ္က်ဆုံးခဲ့ၿပီး အေရွ႕ေတာင္အရပ္က မက္ဆီဒိုးနီးယားေတြ
ဂရိတႏိုင္ငံလုံးကုိ ၀င္ေရာက္သိမ္းပုိက္ခဲ့ ပါေတာ့တယ္။
အင္အားကို သုံးၿပီးတည္ေဆာက္ခဲ့တဲ့ စပါတာရဲ႕ ေအာင္ႏုိင္မႈေတြဟာ သူ႔ထက္အင္အားႀကီးတဲ့
ၿမဳိ႕ျပျဖစ္လာခဲ့တယ္။ စပါတာမွာ သူရဲေကာင္းေတြ တေယာက္ၿပီး တေယာက္ ေမြးထုတ္ေနတဲ့
အခ်ိန္မွာ ေအသင္မွာေတာ့ အေတြးအေခၚ ပညာရွင္ေတြ၊ အႏုပညာရွင္ေတြ၊
သိပၸံပညာရွင္ေတြတေယာက္ၿပီးတေယာက္ေပၚထြက္လာၾကတယ္။
ပန္းပဲ၊ ဗိသုကာ၊ ေျမအိုးလည္းတုိးတက္လာၾကတယ္။ ပေလတုိ၊ ဆိုကေရးတီးတုိ႔လုိ
သိပၸံပညာရွိေတြက ေရွးဂရိႏုိင္ငံက နတ္ကုိးကြယ္ တဲ့ အယူအဆေတြကုိ စြန္႔ပစ္ၿပီး အမွန္တရားကို
ရွာေဖြၾကတယ္။ ဒီေန႔ေခတ္သခ်ၤာ၊ သိပၸံဆုိင္ရာသေဘာ တရားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား
ဟာလည္း ေအသင္ပညာရွင္ေတြရဲ႕ ရွာေဖြေတြ႔ရွိမႈေတြပါ။
ဂရိႏိုင္ငံရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈဗိသုကာ လက္ရာေတြကုိ အခုထိ အတုယူရတုန္း ေလးစား
ရတုန္းပါ။ ေအသင္က ေမြးဖြားလုိက္တဲ့ ဒီမုိကေရစီဟာလည္း အခုလက္ရွိ
လက္ခံေနၾကတဲ့ ႏိုင္ငံေရးစနစ္တခုပါပဲ။ ဂရိဆိုဖစ္ေတြကုိလည္း ခုထိေလးစားရတုန္းပါ။
စပါတာမွာ အႏုပညာနဲ႔ အေတြးအေခၚကုိ အားမေပးဘဲ စစ္အင္အားကို အားေပးခဲ့တယ္။
ဘီစီ ၄၃၅ မွာ စပါတာနဲ႔ သူ႔မဟာမိတ္ေတြကုိ တိုက္ခုိက္ခဲ့တဲ့ ပီလိုနီးယန္းလုိ႔ေခၚတဲ့ စစ္ပြဲေတြ
စပါေတာ့တယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ ပါရွားေတြက စပါတာကို က်ဴးေက်ာ္လာခဲ့ၿပီး
တျခားၿမဳိ႕ျပေတြနဲ႔လည္း စစ္ပြဲေတြ ျဖစ္ခဲ့ရတယ္။ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ၿမဳိ႕ျပေတြရဲ႕
ႀကီးက်ယ္တဲ့ ေခတ္တေခတ္က်ဆုံးခဲ့ၿပီး အေရွ႕ေတာင္အရပ္က မက္ဆီဒိုးနီးယားေတြ
ဂရိတႏိုင္ငံလုံးကုိ ၀င္ေရာက္သိမ္းပုိက္ခဲ့ ပါေတာ့တယ္။
အင္အားကို သုံးၿပီးတည္ေဆာက္ခဲ့တဲ့ စပါတာရဲ႕ ေအာင္ႏုိင္မႈေတြဟာ သူ႔ထက္အင္အားႀကီးတဲ့
ႏုိင္ငံေတြနဲ႔ ရင္ဆုုိင္ရတဲ့အခါ ပ်က္စီး႐ွဳံး နိမ့္သြားရတာ ဓမၼတာပါပဲ။ စပါတာ သူ႔ထက္
အင္အားႀကီးမားတဲ့ မက္ဆီဒိုးနီးယန္းေတြရဲ႕ က်ဴးေက်ာ္မႈေအာက္မွာက်ဆုံးေပ်ာက္ကြယ္ခဲ့
ရပါေတာ့တယ္။
လုိင္ကားဂတ္ (စ္) ရဲ႕ အေတြးအေခၚေျပာင္းလဲမႈေတြနဲ႔ ေမြးထုတ္ထားတဲ့ စပါတာ
အင္အားႀကီးမားတဲ့ မက္ဆီဒိုးနီးယန္းေတြရဲ႕ က်ဴးေက်ာ္မႈေအာက္မွာက်ဆုံးေပ်ာက္ကြယ္ခဲ့
ရပါေတာ့တယ္။
လုိင္ကားဂတ္ (စ္) ရဲ႕ အေတြးအေခၚေျပာင္းလဲမႈေတြနဲ႔ ေမြးထုတ္ထားတဲ့ စပါတာ
သူရဲေကာင္းေတြဟာ ဂရိသမုိင္းမွာ ေျပာစမွတ္တြင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကာလစ္သီးနီး (စ္) တို႔
ပေလတုိတုိ႔ရဲ႕ အယူအဆ လႊမ္းမိုးခံထားရတဲ့ စစ္႐ွဳံးတုိင္းျပည္ ေအသင္ကေတာ့ သူယုံၾကည္ခဲ့တဲ့
အသိဥာဏ္ ပညာေတြးေခၚမႈေတြ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးေတြကုိ ကမၻာေလာကမွာ အခုထိ ရွင္သန္
ေနႏုိင္ခဲ့တာကုိ ေတြ႔ရမွာပါ။
ေဒါင္းေတဇ
ပေလတုိတုိ႔ရဲ႕ အယူအဆ လႊမ္းမိုးခံထားရတဲ့ စစ္႐ွဳံးတုိင္းျပည္ ေအသင္ကေတာ့ သူယုံၾကည္ခဲ့တဲ့
အသိဥာဏ္ ပညာေတြးေခၚမႈေတြ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးေတြကုိ ကမၻာေလာကမွာ အခုထိ ရွင္သန္
ေနႏုိင္ခဲ့တာကုိ ေတြ႔ရမွာပါ။
ေဒါင္းေတဇ
ပိေတာက္ပြင့္သစ္
စာေပအႏုပညာ မဂၢဇင္း
အမွတ္ (၃) ဇူလုိင္ ၂၀၁၀
စာေပအႏုပညာ မဂၢဇင္း
အမွတ္ (၃) ဇူလုိင္ ၂၀၁၀
No comments:
Post a Comment